Saltar al contenido

Sponsing av Tour des Fjords og Hammer Stavanger i Norge

Cyclists in the competition

Repsol, sponsor for Hammer Stavanger og Tour des Fjords til 2022

  • Repsol forblir hovedsponsor for Hammer Stavanger, samt offisiell sponsor for Tour des Fjords til 2022. Annonseringen ble gjort under ONS 2018.
  • Vi er veldig fornøyd med at Repsol Norge blir med oss videre som Hovedsponsor. Det viser at sponsorer som har vært med ser verdiene i arrangementet. Langsiktigheten skaper en forutsigbarhet for oss som arrangør som er veldig viktig.» sier rittdirektør Roy Hegreberg.
  • Samarbeidet gir oss mulighet til å støtte dette positive idrettsarrangementet i Stavanger regionen. I tillegg får vi markert og synliggjort at Repsol Norge er et selskap som nå har etablert seg i Stavanger og har en langsiktighet i Norge og på norsk sokkel. Til slutt, og ikke minst, håper vi at inngåelsen av en slik avtale vil skape stolte og motiverte medarbeidere, sier administrerende direktør i Repsol Norge Vidar Nedrebø.

Satser på sykling

Nok et år har vårt selskap sponset det internasjonale sykkelarrangementet som årlig avholdes i Norge under navnet Tour des Fjords, der vi har vært en av rittets fem hovedsponsorer siden 2016. I år har også Repsol utvidet sin støtte til den internasjonale sykkelsporten gjennom å sponse rittet Hammer Stavanger. Begge rittene fant sted i slutten av mai.

Sponsing av denne type aktiviteter gir oss en anledning til å fremme selskapets tilstedeværelse i det sørvestlige Norge, hvor vår hovedadministrasjon i Stavanger er lokalisert. 

- Repsol samarbeider med en rekke organisasjoner i Norge som et ledd i arbeidet med å skape et godt samfunn, sier kommunikasjonssjef Grethe Foldnes og legger til; vi er stolte over å støtte dette positive og innovative sportsarrangementet som tiltrekker seg toppsyklister så vel som en lokalbefolkning som deltar i tur-, familie- og barneritt og andre familievennlige arrangement. 

Tour des Fjords er et profesjonelt sykkelritt som foregår over tre etapper i Norge, og denne sjette utgaven startet på Lindesnes og ble avsluttet i Egersund. Vinneren denne gangen var den sveitsiske syklisten Michael Albasini, som nå kjører for det australske laget Michelton-Scott.

Rittet Hammer Stavanger fortsatte så i Stavanger og er ett av de tre rittene som utgjør Hammer Series, en konkurranse der det beste laget vinner. I tillegg til Hammer Stavanger arrangeres det Hammer Limburg i Holland og Hammer Hong Kong i Kina.

Hver dag kjøres det forskjellige typer ritt: Hammer Climb, Hammer Sprint og Hammer Chase. Det australske laget Michelton-Scott vant Hammer Stavanger og leder dermed Hammer Series før neste arrangement Hammer Limburg.

Hva er Hammer Series?

Lagene i Hammer Series kan bestå av opptil sju ryttere, men de kan kun benytte fem ryttere på hver konkurransedag, og løpet foregår i en rundløype og er dermed publikumsvennlig. Lagenes plassering fra første og andre dag avgjør startposisjonen den tredje dagen under Hammer Chase, et lagvis forfølgelsesritt mot klokken. Lagene samler poeng i Norge, Nederland og Hong Kong. Laget med mest poeng etter Hammer Hong Kong vil bli kronet til vinneren av Hammer Series 2018. Det deles ut poeng under hvert ritt.

- Dette nye sponsorbidraget med Hammer Series-konseptet understreker og ikke minst synliggjør vår fortsatte tilhørighet i regionen. I tillegg er vi også en del av noe nytt og innovativt som faktisk passer selskapet veldig godt. Vi ønsker også å motivere selskapets ansatte, forklarer kommunikasjonssjef Grethe Foldnes.

Hammer Stavanger Classic og Hammer Stavanger Kids Race

THammer barneritt var for alle barn mellom 2 og 12 år og ble gjennomført i nær tilknytning til det profesjonelle Hammer Series-arrangementet. Hammer oppfordrer barn til aktiv bruk av sykkelen for å holde seg i form – men like mye for å ha det kjekt.

- Repsol Norge bruker også dette arrangementet til å skape stolte medarbeidere og som i fjor, slo mer enn 30 Repsol-ansatte seg sammen og fikk oppleve turrittet Hammer Stavanger Classic, hvor de utfordret seg selv på sykkelen i vakre omgivelser, sier Ellen Woie, HR Internal Communication Advisor

Repsol Norge bidrar også til at unge lokale sykkeltalenter kan nå toppen. I 2018 inngikk vi en 3-årig avtale med den lokale Stavanger Sykleklubb (SSK), som blant annet har fremfostret den profesjonelle syklisten Alexander Kristoff.