Presserom

• Mærsk Inspirer

Produksjonen har startet på Yme-feltet

Startet Repsol som operatør og på vegne av rettighetshaverne produksjon på Yme-feltet i Egersundbassenget, ca. 130 km fra norskekysten. Prosjektet er gjennomført uten vesentlige uønskede hendelser, og vil som en følge av sikker og effektiv prosjektgjennomføring levere god lønnsomhet, til tross for utfordringer og utsettelser som følge av Covid-19 pandemien.
    Pressemelding
  • Repsol Norge har inngått en avtale om å overta den daglige driften av jack-up riggen Mærsk Inspirer fra Maersk Drilling

Repsol Norge AS (RNAS) har, som operatør av Yme-feltet og på vegne av Yme-lisensen, inngått en avtale om å overta den daglige driften av jack-up riggen Mærsk Inspirer fra Maersk Drilling (MD). I henhold til avtalen skal MD selge Mærsk Inspirer til Havila Sirius AS, og rettighetshaverne på Yme vil leie riggen fra Havila Sirius AS under en bareboat charteravtale. Transaksjonen er underlagt visse betingelser, inkludert relevante myndighetsgodkjennelser.
    Pressemelding

Søk nå

Klikk her for å legge ut CV-en din og søke etter jobber
Lokal kontakt