Repsol utvider samarbeidet med Tour des Fjords

Tour des Fjords tar Hammer Series-konseptet til Stavanger og Repsol blir en av hovedsponsorene. Vi fortsetter som sponsor for Tour des Fjords-arrangementet og utvider sponsoravtalen til å inkludere Hammer Stavanger. Vi har også inngått en ny avtale med Stavanger Sykleklubb.

Hammer Stavanger er en nykommer på den norske rittkalenderen. I 2018 vil den sjette utgaven av Tour des Fjords ha tre etapper på tvers av Sør-Norge, med start tirsdag 22. mai på Lindesnes og målgang i Egersund på torsdag 24 mai. Tour des Fjords vil umiddelbart bli etterfulgt av det nye Hammer Series-arrangementet i Sandnes og Stavanger fra fredag 25. mai til søndag 27. mai.

Hammer er et nytt og innovativt rittformat utviklet av Velon og det internasjonale markedsførings- og sportsmedieselskapet “Infront Sports & Media”. Stavanger-arrangementet er organisert av Tour des Fjords AS sammen med Hammer Series-organisasjonen som en del av en global rittserie. “Hammer Stavanger” vil inkludere ti UCI World Tour-lag, hvorav minst fem også vil delta i Tour des Fjords. Dette er fantastisk for et proffritt i Norge.

-Hammer Series-konseptet er noe helt nytt og unikt som fansen aldri har opplevd tidligere. Det er sykkelsportens fremtid og vi er stolt over å være blant de første til å bli med på ferden, sier Roy Hegreberg, daglig leder i Tour des Fjords.

-Dette nye sponsorbidraget med Hammer Series-konseptet understreker og ikke minst synliggjør vår fortsatte tilhørighet i regionen. I tillegg er vi også en del av noe nytt og innovativt som faktisk passer selskapet veldig godt. Vi ønsker også å motivere selskapets ansatte, sier kommunikasjonssjef Grethe Foldnes.

Repsol har inngått en avtale med Stavanger Sykleklubb (SSK)

I tillegg til å støtte de beste lagene i verden ønsker vi også å hjelpe unge talenter helt til topps, og vi har derfor inngått en avtale med Stavanger Sykleklubb (SSK). Sponsoravtalen har en varighet på 3 år, og Repsol er en av hovedsponsorene.

-Vi ønsker også å styrke og støtte den gode innsatsen som gjøres i de lokale klubbene slik at unge talenter kan lykkes og inspirere våre ansatte til aktiv bruk av sine egne sykler, sier Grethe Foldnes.

Repsol vil være “navnesponsor” for den tidligere SSK-Mila ,nå “REPSOL Mila”, som er det temporittet som åpner sesongen for de fleste aktive ryttere i regionen. Vi vil ha 30 m med arenabannere ved start og målgang. Repsol-logoen vil også være plassert på brystet, ryggen og buksen på den nye klubbdrakten.