Repsol Norge AS og Tour des Fjords har signert en toårig hovedsamarbeidsavtale

03 februar 2016 - 18.20 CET

Sykkelfestivalen Tour des Fjords, som går over fem dager fra 31. august til 4. september 2016, inkluderer et proffritt, turrittet som er åpent for alle, et barneritt og underholdning for hele familien, og har omfattende TV-dekning.

“Vi er stolte over å kunne støtte dette positive idrettsarrangementet i vestlandsregionen,” sa Vidar Nedrebø, administrerende direktør i Repsol Norge AS. “Etter vår nylige inntreden i det norske markedet og etableringen av hovedkontoret i Stavanger, er dette nok et eksempel på vårt langsiktige perspektiv i Norge, og vi håper at inngåelsen av denne avtalen vil bidra til stolte og motiverte medarbeidere.”

Proffrittet tiltrekker seg internasjonale toppryttere som sykler langs fjorder og fjell i de mest naturskjønne områdene i landet. Dette er det viktigste sykkelarrangementet i Norge, og det vil bli vist på den norske fjernsynskanalen TV2. Familier med barn vil også synes at dette er spennende med alle de familievennlige arrangementene og et barneritt hvor det forventes at 2 300 barn vil delta.

“Vi gleder oss over å ha Repsol med som en av de fem største sponsorene våre,” sa Roy Hegreberg, daglig leder i Tour des Fjords. “Å få med oss et internasjonalt olje- og gasselskap for de neste to årene betyr mye for oss. Oljebransjen er viktig for Norge og spesielt for regionen vår.”

Repsol Norge AS har nylig etablert sitt hovedkontor i Stavanger og er dermed en ny aktør i regionen. Selskapet ønsker å benytte samarbeidet med Tour des Fjords til å profilere seg i Norge og bygge nye relasjoner i det norske samfunnet.

Sponsoravtalen sikrer Repsol rettighetene til ungdomstrøya og vil synliggjøre selskapet på skjermer og bannere under hele arrangementet, så vel som i sponsorsegmentene under fjernsynssendingene.